مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشور‌های غربی علیه نیرو‌های مسلح ایران واکنش نشان داد ادامه حملات رژیم صهیونیستی در غزه و افزایش تعداد شهدا رئیس‌جمهور آلمان کنفرانس درباره جنگ غزه را لغو کرد تاکید شی جین‌پینگ و بلینکن بر تثبیت روابط آمریکا و چین با رویکردی مثبت و سازنده ویدئو | شناسایی و دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش در ارومیه امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد مقامات نظامی ایران و هند بر گسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی تاکید کردند فرمانده گروه شهید دکتر حمزه صادقی مشهد: جبهه فرهنگی در خط مقدم قرار دارد رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است | با اراده پولادین مردم تحریم‌ها به نتیجه نرسیده است وزیر دفاع روسیه: گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان تهدید اصلی آسیای مرکزی هستند علل هم‌پیمانی اردن با رژیم‌صهیونیستی روایت نماینده شهرآرا از دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب | متفاوت‌ترین سفر زندگی‌ام بود نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به رؤسای دانشگاه‌های آمریکایی در حمایت از غزه مذاکرات آشتی میان حماس و فتح به میزبانی چین برگزار خواهد شد مقاومت عراق درباره حمله به هدفی حیاتی در حیفا بیانیه صادر کرد یک هفته قبل از انتخابات زمان تبلیغات داوطلبان دور دوم بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید | عوارض نسل قدیم دارو‌های سرماخوردگی‌ گفت‌وگوی تلفنی وزیر امور خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف‌شده
سرخط خبرها

اژه‌ای: ۲۱۰ گلوگاه و بستر فساد شناسایی شد| موثرترین گزارشات بازرسی در دولت سیزدهم اتفاق افتاد+ فیلم

  • کد خبر: ۱۷۱۲۳۱
  • ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶
اژه‌ای: ۲۱۰ گلوگاه و بستر فساد شناسایی شد| موثرترین گزارشات بازرسی در دولت سیزدهم اتفاق افتاد+ فیلم
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه در سال گذشته تلاش کردیم سند تحول و تعالی را به برنامه تبدیل و برنامه را به عمل تبدیل کنیم، گفت: ۲۱۰ گلوگاه و بستر فساد از ناحیه سازمان بازرسی شناسایی شد و در اختیار رئیس جمهور قرار گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز، همایش سراسری قوه قضائیه با حضور سران قوا و مسئولان عالی قضایی در سالن اجلاس سران آغاز شد.

همایش سراسری قوه قضائیه هر سال به مناسبت بزرگداشت هفته قوه قضائیه که همزمان با سالگرد شهادت شهید آیت الله بهشتی (ره) و یارانش است، برگزار می‌شود. امسال برنامه‌های پیش بینی شده در این همایش که با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد، ابتدا گزارشی از عملکرد قوه قضائیه از سوی معاون اول دستگاه قضا بود.

سخنرانی حجت‌الاسلام و‌المسلمین محسنی‌اژه‌ای رئیس قوه قضائیه، آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان و محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی از جمله برنامه‌های این همایش است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در این همایش ضمن تسلیت و تعزیت سالروز شهادت امام محمدباقر (ع) اظهار کرد: هفته قوه قضاییه و یاد و خاطره شهید آیت‌الله بهشتی و همه شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را گرامی می‌داریم. در سالی که گذشت تلاش کردیم تحول واقعی را به منصه ظهور برسانیم و سند تحول را تبدیل به برنامه و برنامه تحول را تبدیل به عمل کنیم و در این راستا توفیقاتی را نیز به‌دست آوردیم.

رئیس قوه قضائیه گفت: تعاملات ما با دو قوه دیگر بی‌نظیر و بی‌سابقه است؛ انشاءالله خروجی و ماحصل این تعاملات، خدمت بیشتر به مردم و نظام باشد.

رئیس عدلیه در ادامه با تبیین و تشریح جنگ ترکیبی دشمن که بخشی از آن در قالب اغتشاشات پاییز سال گذشته نمود داشت، گفت: بخاطر شرایط ایجاد شده در نیمه دوم سال گذشته، ورودی پرونده‌ها به قوه قضائیه با رشد ۴ درصدی مواجه بود، اما با تلاش و همت و روحیه انقلابی و جهادی قضات و کارکنان قضایی در صف و ستاد، سرعت و اتقان رسیدگی به پرونده‌ها نیز افزایش و رشد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای اظهار داشت: در سالی که گذشت فشار فوق‌العاده زیادی بر دوش و گرده مسئولان و کارکنان قضایی بود و اگر ایمان و تدیّن و اخلاص آن‌ها نبود، زیر این بار سنگین و پیچیده کمر خم می‌کردند، اما نه تنها سستی بر آن‌ها عارض نشد که حتی بهتر از گذشته، به مردم و مراجعان به عدلیه خدمت‌رسانی کردند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به برنامه‌ریزی مدون و مبتنی بر اولویت‌بندی و زمان‌بندی دستگاه قضا برای بخش‌ها و زیرمجموعه‌های مختلف خود از جمله دادگستری‌ها بر مبنای دستورات و ابلاغات مقام معظم رهبری، گفت: در سال گذشته برای نخستین بار تمامی دادگستری‌های ما بر اساس یک برنامه زمان‌بندی شده و مبتنی بر تحقق اولویت‌ها عمل کردند؛ همچنین در حوزه احیای حقوق عامه نیز رشد رسیدگی دادستان‌های ما بالغ بر ۱۲۰ درصد بود.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: در سال گذشته دادگستری‌های ما علاوه بر پرونده‌های معمولی و عادی به بیش از ۲۰ هزار پرونده مرتبط با اغتشاشات نیز با سرعت و دقت رسیدگی کردند و در این اثناء میان افراد معترض، فریب‌خوردگان و عوامل دشمن تفکیک قائل شدند و نهایتاً با عنایت و موافقت مقام معظم رهبری پرونده آن دسته از عناصر اغتشاشات که فریب خورده و قصد تهدید امنیت مردم را نداشتند، اما در موج اغتشاشات قرار گرفته بودند و اظهار پشیمانی و ندامت می‌کردند، مختومه شد و آن‌ها مورد عفو قرار گرفتند.

رئیس عدلیه بیان داشت: در سال گذشته در ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با عنایت مقام معظم رهبری حدود ۹۸ هزار نفر از محکومان، متهمان و زندانیان از جمله محکومان و متهمان اغتشاشات که دشمن برای سوءاستفاده از آن‌ها نقشه و توطئه داشت، مورد عفو قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای با اشاره به تحولات حوزه زندانبانی اظهار کرد: در سالی که گذشت هیئت‌های بعضاً ۱۰۰ نفره از قضات و دادستان‌ها از زندان‌های مختلف کشور بازدید و سرکشی کردند و از نزدیک با مسائل و مشکلات زندانیان آشنا شدند و تصمیمات مقتضی را درخصوص آن‌ها اتخاذ کردند؛ همچنین اشتغال و بهداشت و بازاجتماعی شدن زندانیان نیز تحول فوق‌العاده‌ای داشته است.

رئیس قوه قضائیه در ادامه بیان داشت: با کمک و همراهی و حتی پیشقدمی دولت، ما شاهد بازرسی‌ها و نظارت‌های اثربخش و نافع سازمان بازرسی کل کشور بودیم؛ همچنین ۲۱۰ گلوگاه و بستر فساد نیز از ناحیه سازمان بازرسی شناسایی شد و در اختیار رئیس جمهور قرار گرفت که با استقبال و دستورات ایشان همراه بود؛ این در حالی است که پیش‌تر گزارش‌های پرتعداد سالانه سازمان بازرسی به دلیل عدم همراهی و اهتمام دولت‌های پیشین، معطوف به نتیجه و هدف نمی‌شد. در شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا نیز با تلاش دبیر این شورا، آنجا‌هایی که لازم بود، گره‌گشایی‌هایی از امور صورت گرفت.

رئیس عدلیه در خاتمه با اشاره به اثرات اجتماعی متعددِ فرهنگ صلح و سازش بیان داشت: در سالی که گذشت بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی برای به صلح و سازش کشاندن دعاوی و پرونده‌ها، افزایش قابل توجهی داشت؛ به گونه‌ای که میزان مختومه شدن پرونده‌ها بواسطه صلح و سازش به ۴۳ درصد رسید و ۵۵۱ فرد محکوم به قصاص نیز فرصت حیات مجدد یافتند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->